Meny

Tekniska frågor

  • Hur loggar jag in på Mina sidor?

    Du loggar in med någon form av e-leg, exempelvis BankID.

    8 av 8 personer tyckte att detta svar hjälpte dem:
    Hjälpte detta svar dig? Ja Nej

    Kommentera

    Tack för återkopplingen. Lämna gärna en kommentar också, vi läser alla kommentarer men har ingen möjlighet att svara.

    Skicka kommentar
  • Jag kommer inte vidare efter signering med Bank-ID när jag vill logga in på Mina Sidor.

    Om du använder en äldre Iphone med programversion IOS12 eller äldre så kan du inte använda Bank-Id för att logga in på Mina Sidor. För att se vilken programversion du har går du in på Inställningar – Allmänt – Om. Där står: Programversion xxx (tex 12.4).  Om du har iOS12 eller äldre bör du hämta hem uppdateringar. Alternativt ladda ner Bank-Id på en annan enhet. Om du inte har möjlighet till detta kan du kontakta oss per telefon för att få hjälp. Vi kan t.ex. ge dig möjlighet att fylla i tidrapport i pappersform.

    1 av 2 personer tyckte att detta svar hjälpte dem:
    Hjälpte detta svar dig? Ja Nej

    Kommentera

    Tack för återkopplingen. Lämna gärna en kommentar också, vi läser alla kommentarer men har ingen möjlighet att svara.

    Skicka kommentar
  • Jag kan inte signera tidrapport/ansökan medlemskap i Apple/safari.

    Se till att avmarkera inställningen ”spåra inte mellan webbplatser” i dina webbinställningar. Observera också att man endast kan signera ca 5 ggr i samma session. Detta är en säkerhetsåtgärd som finns i Apples operativsystem. Du kan också prova att använda webbläsaren Firefox eller Edge (tidigare Explorer) istället. 

    9 av 11 personer tyckte att detta svar hjälpte dem:
    Hjälpte detta svar dig? Ja Nej

    Kommentera

    Tack för återkopplingen. Lämna gärna en kommentar också, vi läser alla kommentarer men har ingen möjlighet att svara.

    Skicka kommentar
  • Jag kan inte logga in på Mina sidor. Sidan blir bara vit.

    Om du använder Internet Explorer, gå till Verktyg, välj Inställningar för kompatibilitetsvyn och välj Lägg till den här webplatsen (tryck Lägg till) för Mina sidor.

    2 av 8 personer tyckte att detta svar hjälpte dem:
    Hjälpte detta svar dig? Ja Nej

    Kommentera

    Tack för återkopplingen. Lämna gärna en kommentar också, vi läser alla kommentarer men har ingen möjlighet att svara.

    Skicka kommentar
  • Jag kan inte signera tidrapport/ansökan medlemskap i Google Chrome.

    Felet med signering kan uppstå i Chrome efter senaste säkerhetsuppdateringen Google gjorde. Öppna Google Chrome – Inställningar - Sekretess och säkerhet – Webbplatsinställningar. Se där till att ”godkänn tredje parts kakor” är markerat. Det kan också hjälpa att rensa din webbhistorik. Du kan också prova att använda webbläsaren Firefox eller Edge (tidigare Explorer) istället. 

    7 av 9 personer tyckte att detta svar hjälpte dem:
    Hjälpte detta svar dig? Ja Nej

    Kommentera

    Tack för återkopplingen. Lämna gärna en kommentar också, vi läser alla kommentarer men har ingen möjlighet att svara.

    Skicka kommentar
  • Hur får jag upp min utbetalningsspecifikation som PDF?

    För att få upp PDF:er på Mina sidor behöver du ha senaste versionen av Adobe Reader installerat.

    Har du inte det kan viss information saknas när du laddar ner en PDF från Mina sidor.

    Ladda ner senaste versionen av Adobe Reader

    2 av 2 personer tyckte att detta svar hjälpte dem:
    Hjälpte detta svar dig? Ja Nej

    Kommentera

    Tack för återkopplingen. Lämna gärna en kommentar också, vi läser alla kommentarer men har ingen möjlighet att svara.

    Skicka kommentar
  • När jag ska signera tidrapporter så får jag felmeddelandet Cookie Failure.

    Användare som signerar tidrapporter med en Apple produkt exempelvis Iphone, Ipad eller Imac med senaste uppdateringen 13.4.1 av operativsystemet IOS får upp felmeddelandet Cookie failure när de ska signera tidrapporter i webbläsaren Safari. För att komma förbi detta problem behöver användaren gå in i sina Inställningar -> Safari -> Integritet och säkerhet och avmarkera valet "Spåra inte mellan webbplatser". Det går även att byta till en annan webbläsare och då förslagsvis Chrome.
    8 av 9 personer tyckte att detta svar hjälpte dem:
    Hjälpte detta svar dig? Ja Nej

    Kommentera

    Tack för återkopplingen. Lämna gärna en kommentar också, vi läser alla kommentarer men har ingen möjlighet att svara.

    Skicka kommentar
  • Felmeddelande ” Informationen du är på väg att skicka in är inte säker” vid inloggning.

    Om du använder senaste versionen (87.x.xxxx.xx) av webbläsaren Google Chrome kan det hända att du får detta meddelande: ” Nu får användaren två valmöjligheter: Skicka ändå och Föregående. Väljer användaren Skicka ändå kommer hen till startsidan på Mina sidor”

    Sveriges a-kassor gör bedömningen att det är säkert för användaren att gå vidare genom att klicka på ”Skicka ändå”. Om du känner dig osäker och inte vill gå vidare rekommenderar vi att du byter till en annan webbläsare. Vi undersöker just nu vad som orsakar detta meddelande

    1 av 1 personer tyckte att detta svar hjälpte dem:
    Hjälpte detta svar dig? Ja Nej

    Kommentera

    Tack för återkopplingen. Lämna gärna en kommentar också, vi läser alla kommentarer men har ingen möjlighet att svara.

    Skicka kommentar
  • Jag kan inte signera!


    Det finns två lösningar:
    Antingen har du inte godkänt cookies, vilket du gör i inställningar.


    Eller om du använder en Appleprodukt, då behöver du gå in på inställningar, safari och spåra inte mellan webplatser (den ska vara avmarkerad).

    1 av 1 personer tyckte att detta svar hjälpte dem:
    Hjälpte detta svar dig? Ja Nej

    Kommentera

    Tack för återkopplingen. Lämna gärna en kommentar också, vi läser alla kommentarer men har ingen möjlighet att svara.

    Skicka kommentar